Ihmeotuksen verkkokaupan sopimusehdot

1. YLEISTÄ

Nämä sopimusehdot koskevat Ihmeotuksen verkkokauppaa osoitteessa www.ihmeotus.fi . Verkkokaupan toiminnasta vastaa Ihmeotus Oy, Firdonkatu 2 B, 00520 Helsinki, Suomi, Y-tunnus 3019232-2.

Käyttämällä Ihmeotuksen verkkokauppaa, hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä sekä palvelun käytöstä annettuja ohjeita.

Ihmeotuksella on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupan sivuilla. Tutustu kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen tekemistä.

  •          Ehtoja sovelletaan siitä riippumatta, millä päätelaitteella tai selaimella käytät palvelua.

  •          Käyttäjä on velvollinen noudattamaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja hyvää tapaa.

Ihmeotus ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Palvelussa saattaa esiintyä katkoja esim. laitteiston huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi tai muista teknisistä syistä. Ihmeotus voi myös keskeyttää tai lopettaa palvelun tarjoamisen osittain tai kokonaan.

  •          Ihmeotus ei vastaa verkkokaupan käyttöön liittyvistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat verkkokaupan sopimusehtoja.

  •         Täytät Ihmeotuksen verkkokaupan sopimusehtojen mukaiset vaatimukset.

  •         Annat tarvittavat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti.

  •          Korjaat itseäsi koskevat virheelliset tiedot viivytyksettä.

  •         Ihmeotus ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi, tilaus- tai toimitusvahvistusta tai muita asiakirjoja.

  •          Ihmeotuksella on oikeus estää palvelun käyttäminen jatkossa, jos palvelun käyttäjä on toiminut sopimusehtojen, ohjeiden, lakien, säädösten tai hyvän tavan vastaisesti.

Henkilö- ja sijaintiedot

Antamasi henkilötiedot tallennetaan Ihmeotuksen ylläpitämään asiakasrekisteriin. Tietojen käsittelystä voit lukea lisää Ihmeotuksen rekisteriselosteesta. 

Käytämme suojattua yhteyttä välitettävien tietojen keräämisessä. Ihmeotus ei voi taata palvelun tai sen kautta välitettävien tietojen tietoturvaa, eikä siten vastaa siitä.

Ihmeotus-verkkokaupan immateriaalioikeudet

Verkkokaupan sisältö on Ihmeotuksen ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta. Tämän omaisuuden luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä.

Verkkokaupan tuotteiden, palveluiden ja myyjän määritelmät

Ihmeotus on kuluttajansuojalain mukainen myyjä, joka myy verkkokaupassaan tuotteita ja/tai palveluita. Verkkokaupassa ei myydä tuotteita ja palveluja, joiden kuluttajansuojalain mukainen myyjä on ulkopuolinen yritys.

Evästeet

Ihmeotuksen verkkokaupassa käytetään evästeitä (cookies). Käyttäjä voi hallinnoida evästeasetuksia omalla selaimellaan. Suosittelemme evästeiden käyttöä, sillä niiden poiskytkeminen saattaa vaikuttaa verkkokaupan toimintaan. Hyödynnämme sivustollamme Google Analytics -työkalua. Käyttämällä Ihmeotuksen verkkosivua hyväksyt, että Google käsittelee tietojasi tietosuojakäytäntöjensä mukaisesti.

Linkit ja vastaavat liitännäiset

Ihmeotuksen verkkosivut voivat sisältää linkkejä kolmansien osapuolien omistamille ja/tai ylläpitämille verkkosivuille, jota eivät ole Ihmeotuksen hallinnassa. Ihmeotus ei näin ollen vastaa niiden sisällöstä, toiminnallisuudesta tai tietoturvasta miltään osin.

Ihmeotuksen verkkosivut voivat sisältää ns. yhteisöliitännäisiä, kuten Facebookin tai Instagramin painikkeet. Ne eivät välitä mitään tietoja sosiaalisiin median palveluihin ilman käyttäjän omaa aktiivista ja vapaaehtoista toimintaa. Yhteisöpalveluihin ehtoihin voi tutustua kussakin palvelussa.

Arviot, kommentit tai muu käyttäjän Ihmeotuksen palveluun tuottama sisältö

Näiden sopimusehtojen mukaisesti, Ihmeotuksen verkkokaupan käyttäjä sitoutuu olemaan tuottamatta ja välittämättä kommentteja, arvioita tai muuta sellaista sisältöä, joka on lain tai hyvän tavan vastaista, sopimatonta, loukkaa Ihmeotuksen oikeuksia, tuo kaupallisessa mielessä esille tai mainostaa oikeudettomasti muita tuotteita tai palveluita. Käyttäjä vastaa tuottamastaan sisällöstä ja myöntää Ihmeotukselle esimerkiksi jättämiinsä kommentteihin käyttöoikeuden näiden ehtojen mukaan. Ihmeotuksella on oikeus julkaista ja käyttää sisältöä näiden ehtojen mukaisesti. Ihmeotus ei ole vastuussa käyttäjän tuottamasta sisällöstä, ja voi poistaa näiden ehtojen vastaisen, vahingollisen tai haitallisen sisällön sekä muokata sitä (esimerkiksi kirjoitusvirheet korjaamalla).

 

2. VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

Voit tilata tuotteita, kun annat tilauksen yhteydessä kaikki tilausta varten edellytetyt tiedot. Ihmeotuksen verkkokaupassa ei ole kanta-asiakasjärjestelmää. Tuotteen saatavuus näkyy verkkokaupan tuotteiden kohdalla.

  •          Ihmeotus käyttää toimituksissa kolmansia osapuolia, kuten esimerkiksi Postia. Toimitustavan valinnan yhteydessä hyväksyt tilauksen toimittajan ehdot.

  •      Hintoihin lisätään tilaustavan mukaiset toimituskulut, jotka ilmoitetaan tilauksen yhteydessä.

  •          Erillisiä tilauksia ei voi yhdistää. Jokaiseen tilaukseen lisätään toimituskulut, vaikka tilaukset olisi tehty saman päivän aikana.

  •          Tilauksia toimitetaan koko Suomeen (poislukien Ahvenanmaa).

  •          Ihmeotus toimittaa pääsääntöisesti vain varastossa olevaa tavaraa, jollei tuotteen kohdalla toisin mainita. Hetkellisesti loppuun myydyn tuotteen kohdalla otamme yhteyttä tilaajaan korvaavan tuotteen tarjoamiseksi, myöhemmän toimituksen sopimiseksi tai tilauksen peruuttamiseksi.

Hyväksy verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot ennen maksamista. Tilausta ei voi enää muuttaa verkkokaupassa Siirry maksamaan -painikkeen painamisen jälkeen.

Saat tilauksesta sähköpostiin tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksen tiedot. Vahvistus on hyvä säilyttää mahdollista myöhempää tarvetta varten. Jos et ole saanut sähköpostivahvistusta, tilauksesi ei ole rekisteröitynyt Ihmeotukseen. Ota tässä tapauksessa yhteyttä Ihmeotukseen.

Maksutavat

Ihmeotuksen verkkokaupassa maksutapoja ovat verkkomaksu ja maksukortti. Käytämme maksupalvelun tarjoajana Paytrail Oy:tä.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Toimitustavat

Toimitamme tilaukset seuraavilla tavoilla:

  •          Postin palvelupisteeseen

  •          Postin pakettiautomaattiin

  •          Postin kotiinkuljetuksella

  •         Nouto liikkeestä (Ihmekassi).

Toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Noutamatta jätetyistä paketeista tai Ihmekassista veloitamme tästä aiheutuneet kulut.

Pyrimme toimittamaan tuotteet samassa lähetyksessä. Saat sähköpostiin toimitusvahvistuksen, kun verkkokauppatoimitus on lähtenyt kuljetukseen.

Ihmeotus ei vastaa verkkokaupan toiminnasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa.

Toimitusaika

Normaali toimitusaika lähetettäville toimituksille on 2-7 arkipäivää.

  •         Toimitusaika voi olla pidempi ruuhka-aikoina, esimerkiksi joulun aikaan, tai arkipyhistä johtuvista poikkeuksellisista aukioloajoista.

  •         Ihmeotus toimittaa pääsääntöisesti vain varastossa olevaa tavaraa, jollei tuotteen kohdalla toisin mainita. Hetkellisesti loppuun myydyn tuotteen kohdalla otamme yhteyttä tilaajaan korvaavan tuotteen tarjoamiseksi, myöhemmän toimituksen sopimiseksi tai tilauksen peruuttamiseksi. Tarvittaessa myyjällä on oikeus perua kauppa, jos tuotetta ei ole tai ole tulossa saataville. Tällöin tuote hyvitetään asiakkaalle täysimääräisesti.

Ostosten vastaanotto

Tarkista, että olet saanut oikean lähetyksen ja että lähetys on ulkoisesti ehjä. Ilmoita mahdollisista kuljetusvaurioista viivytyksettä Ihmeotukseen. Jos pakkauksessa on näkyvä kuljetusvaurio, se kannattaa kuvata ennen lähetyksen avaamista. Pakkauksen vaurioituminen voi ennakoida tuotteiden kuljetusvauriota.

Tuotteen palauttaminen 

Ihmeotukselle on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos kuitenkin haluat palauttaa tuotteen, palautusaika on kuluttaja-asiakkailla 14 päivää tuotteiden vastaanottamisesta.

Voit palauttaa tuotteen veloituksetta tuomalla sen Ihmeotuksen myymälään (Firdonkatu 2) aukioloaikana. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen esimerkiksi väärän koon vuoksi, tee palautus postin ohjeiden mukaisesti. Tee uusi tilaus osoitteessa www.ihmeotus.fi .

Muutoin kuin myymälään tuoduista palautuksista perimme palautuksen yhteydessä toimitus- ja käsittelykuluja 5 euroa. Virheellisestä toimituksesta tai viallisen tuotteen ollessa kyseessä toimitus- ja käsittelykulua ei veloiteta.

  •         Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen.

  •          Myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen.

  •          Palautettavien päivittäistavaroiden, kuten ruoan tai pesuaineiden, tulee olla avaamattomia.

  •          Jälleenmyyntiin kelpaamattomista palautuksista vähennämme tuotteen arvon alentumista vastaavan summan.

  •          Lähetetystä tilauksesta tilaaja on velvollinen maksamaan lähetyskulut, vaikka peruuttaisikin tilauksen.

Palautetun tuotteen maksusuorituksen palauttaminen

Ihmeotus palauttaa maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa palautettujen tuotteiden vastaanottamisesta Ihmeotukseen. Palautus suoritetaan Paytrailin käytännön mukaan automaattisesti sille tilille, jolta maksu suoritettiin.

  •         Jos palautat koko tilauksen, palautamme myös maksamasi toimitusmaksun.

  •          Huomioithan kuitenkin, että perimme p alautuksen yhteydessä mahdollisesti toimitus- ja käsittelykuluja (katso kappale Tuotteen palauttaminen). Virheellisestä toimituksesta tai viallisen tuotteen ollessa kyseessä toimitus- ja käsittelykulua ei veloiteta.

Takuu ja myyjän virhevastuu

Mahdollinen valmistajan antama takuu näkyy tuotetiedoissa. Takuu ei rajoita kuluttajansuojalaissa tarkoitettua myyjän virhevastuuta. Tilauksen mukana tullut lähete toimii takuutodistuksena. Takuuseen sovelletaan tuotteen mukana tulleita takuuehtoja, joihin saattaa sisältyä rajoituksia.

Jos tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai muusta asiakkaan omalla vastuulla olevasta seikasta, Ihmeotuksella ei ole takuuajan vastuuta. Virheestä tulee ilmoittaa Ihmeotukseen kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu.  

Asiakasviestintä

Tilauksiin liittyviä sähköisiä viestejä, kuten tilaus- tai toimitusvahvistus, lähetetään ilman erillistä hyväksyntää. Hyväksymällä verkkokaupan sopimusehdot ja tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt asiakaspalveluviestien lähettämisen.

Ihmeotuksella on erillinen kanta-asiakasohjelma, johon voi liittyvä myymälässä. Lähetämme kanta-asiakkaaksi rekisteröityneille asiakkaille markkinointiviestejä sähköpostiin, jos asiakas on sen hyväksynyt.

Muut ehdot 

Näihin sopimusehtoihin sekä mahdollisiin sopimusta koskeviin riitoihin asiakkaan ja Ihmeotuksen välillä sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyystilanteessa asia pyritään ratkomaan ensisijaisesti neuvottelemalla . Jos osapuolet eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, ratkaistaan riita Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.

Esimerkiksi tuotteiden virheitä koskien, asian voi viedä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn. Sitä ennen tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta.

Ihmeotus pidättää oikeuden perua tilauksen, jos kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteella ei ole ollenkaan hintaa.

Ihmeotus ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat Ihmeotuksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä. Tällaisia esteitä, joita ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia ei ole voitu välttää, ovat esimerkiksi työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkot, häiriöt postin kulussa tai kuljetusliikenteessä. Jos ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, sekä tuotteen myyjällä että asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

.

Asiakaspalvelu

Liikkeen aukioloaikoina puh. 010 2012 900

Sähköposti: info@ihmeotus.fi

Vastaamme pääsääntöisesti viestiisi viimeistään 24 tunnin kuluessa.